Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Jak ustawić zapłon.
[odpowiedz]
[1] 2 > >>
Jak ustawić zapłon.
AutorWiadomość
mlodyyoung26.06.2015 17:22

Skąd: Skierniewice
Od: 2015-06-23
Postów: 200
Kto wie i powie jak ustawić zapłon-wyjąłem aparat i po ponownym włożeniu nie chce palić(niby w to samo miejsce bo zaznaczyłem)??
PL26.06.2015 17:38

Skąd: Ząbki
Od: 2012-03-29
Postów: 156
Ustawiasz palec rozdzielacza na pierwszy cylinder i znak na kole pasowym ze znakiem na aluminiowej obudowie tej przy misce olejowej.Tylko pamiętaj że na jeden obrót aparatu wał robi dwa obroty.
PL26.06.2015 17:52

Skąd: Ząbki
Od: 2012-03-29
Postów: 156
Wstaw jakieś zdjęcia tego Taunusa.
mlodyyoung26.06.2015 19:15

Skąd: Skierniewice
Od: 2015-06-23
Postów: 200
Zdjęcia zrobiłem przed chwilą innych nie mam.
Jak rozumieć palec rozdzielacza na pierwszy cylinder?
amator26.06.2015 19:59
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
Fajny ten Taunus! Do galerii wrzuć te zdjęcia.

A zapłon po kolei. Ustaw przerwę na platynkach 0,5. Potem przekręć kluczem koło zamachowe na pierwszy znak albo od razu na 6 stopni. Następnie ustaw aparat tak, aby palec był na punkcie. Odpal.

Jeśli nie odpali w ogóle, to mogłeś odwrotnie włożyć aparat. wyjmij i włóż ponownie przekręcony o 180 st. Przy wyjmowaniu pinuj aby nie wypadł ci czpień napędzający pompę oleju. jak go nie włożysz, to załatwisz silnik.
amator26.06.2015 20:03
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
druga opcja ustawiania zapłonu.

- Ustawiasz przerwę na platynkach 0,5 mm
- Ustawiasz koło pasowe na 6 st.
- przekręcasz zapłon aby zapaliły się kontrolki
- delikatnie obracasz zapłonem żeby przeskoczyła iskra. jak usłyszysz "cyk" dokręcasz aparat.
- odpalasz
amator26.06.2015 20:04
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
oczywiście obie metody służą tylko do pierwszego odpalenia. Potem trzeba optymalnie wyregulować obroty.
mlodyyoung26.06.2015 20:26

Skąd: Skierniewice
Od: 2015-06-23
Postów: 200
Dzięki -jutro będę próbował.sam. stoi na dworze i trochę pada
Odezwę się jutro.
mlodyyoung27.06.2015 22:14

Skąd: Skierniewice
Od: 2015-06-23
Postów: 200
Witam.
Nie wiem jak ustawić koło na 6 stopni.ie mogę znaleźć,żadnych znaków,znalazłem cztery nacięcia przy sobie na kole zam. wału i tyle,
zapłon ustawiałem jeszcze inaczej-wykręciłem 1 świecę,ustawiłem tłok w górnym położeniu,palec na 1 cylinder-silnik niemrawo zaczął się odzywać na gazie i wygląda na to że gaz się skończył,próby na paliwie-pali bez gazu chyba na dwa cylindry,po dodaniu gazu gaśnie,z gaźnika od strony głowicy cieknie paliwo-kto wie niech udzieli porad laikowi.
amator28.06.2015 00:48
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
zadaj pytanie
mlodyyoung28.06.2015 16:40

Skąd: Skierniewice
Od: 2015-06-23
Postów: 200
Dlaczego po dodaniu gazu gaśnie,a z gaźnika od strony głowicy cieknie paliwo?
Mishq28.06.2015 21:15

Skąd: Brzozów
Od: 2006-11-26
Postów: 454
membrana pompki przyśpieszenia sie posypała
mlodyyoung29.06.2015 08:16

Skąd: Skierniewice
Od: 2015-06-23
Postów: 200
Dzisiaj rozbiorę,gdzie mogę dostać taką membranę? gaźnik motorcraft 1V
amator29.06.2015 09:26
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
http://www.eter-mot.com/
mlodyyoung29.06.2015 12:56

Skąd: Skierniewice
Od: 2015-06-23
Postów: 200
Dziękuję za adres.
Rozebrałem-membrana wygląda na całą,złożę jeszcze raz.
mlodyyoung29.06.2015 14:13

Skąd: Skierniewice
Od: 2015-06-23
Postów: 200
Jeszcze coś:przeczytałem na starym forum:to zobacz gdzie siedzi ta kulka i do niej dorzuc ten pipek. Przesle ci skany z maunuala dot. tego gaznika. Poradzisz sobie spokojnie.
Przy rozbieraniu mojego gaźnika wyleciała mi kulka i coś jeszcze czego nie znalazłem,co do kulki to nie byłem pewny czy wyleciała z gaźnika i skręciłem go bez niej-motor palił na gazie i na benzynie,teraz czytam,że tam powinna być kulka i to coś czego nie znalazłem-czy ktoś mi powie co z tą kulką i gdzie ona ma być,oraz co jeszcze z tą kulką w parze (jakiś trzpień)?
kulkę mam,trzpienia nie,może macie jeszcze te skany?
motorcraft 1V
mlodyyoung29.06.2015 20:22

Skąd: Skierniewice
Od: 2015-06-23
Postów: 200
Po ponownym założeniu cieknie tak samo,membrana wydawała się cała,może ktoś ma taki gaźnik do sprzedania lub jakiś inny który pasuje do 1.6??
PL29.06.2015 23:04

Skąd: Ząbki
Od: 2012-03-29
Postów: 156
Mam taki.Nie wiem czy to ten sam.Latał z 1.6 i do końca był sprawny.Plus drugi w częściach czyli wszystkie bebechy oprócz obudowy.
mlodyyoung30.06.2015 07:58

Skąd: Skierniewice
Od: 2015-06-23
Postów: 200
Wygląda na inny niie znam się jaki to typ,ale jeśli u ciebie w 1.6 było ok. to może zadziała-jaka kwota wchodzi w grę za całość
amator30.06.2015 08:19
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
nie obraźcie się ale z tymi gaźnikami to trochę "zamienił stryjek siekierkę na kijek" Motorcraft 1V jest bardzo prościutkim gaźnikiem, który po dobrej regeneracji i czyszczeniu zapewnia bezawaryjne działanie przez lata. Po prostu może nie umiesz tego zrobić i daj do regeneracji albo weź książkę i zrób to ponownie.

Motorctraft 2V tzw. szuflada jest gaźnikiem w stylu jak działa to jest oki, ale jak przestanie, to nie wiele na to poradzisz. Bo logika działania tej konstrukcji pozostanie tajemnicą dla konstruktorów Forda. Miałem chyba z 6 szuflad, które pod koniec składałem już z zamkniętymi oczami i nigdy nie wiedziałem dlaczego jedna działa, a druga - złożona na pozór identycznie - nie jedzie.

Tak więc najprostszym rozwiązaniem jest umiejętne zrobienie tego 1V albo założenie gaźnika o klasę wyżej czyli dwugardzielowego Webera DGAV.


[odpowiedz]
[1] 2 > >>