Klubowe |
Index >> @ PRZYWITALNIA @ >> Cześć wszystkim |
[odpowiedz] |
|
Cześć wszystkim |
Autor | Wiadomość |
matchless | 22.08.2016 10:48 |
Skąd: Bielsko-Biała Od: 2016-08-21 Postów: 22 | Moje zauroczenie klasycznymi samochodami musiało się skończyć zakupem jednego z nich, inaczej być nie mogło. Ciekawe jest to, że nieświadomie kupowałem coraz to starsze samochody. 99r, 96r, 92r, 89r a teraz trafił się Ford Taunus TC III z 78r z zabójczym silnikiem 1.6. Czeka mnie nie tyle sporo pracy przy samochodzie co nad swoją wiedzą i umiejętnościami, bo bez tego czuję ani rusz przy 38 letnim samochodzie. Co samego samochodu to jest w niezłym stanie. Więcej będę mógł powiedzieć, jak się z nim trochę obędę. Z tego co zauważyłem nie trzyma wolnych obrotów i zdarza mu się zgasnąć na światłach. Ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny? Taki film na próbę nakręciłem: https://youtu.be/k_qyQvhQgf4 |
matchless | 22.08.2016 10:52 |
Skąd: Bielsko-Biała Od: 2016-08-21 Postów: 22 | Zdjęcia |
najdos | 22.08.2016 17:13 |
Skąd: warszawa Od: 2011-10-11 Postów: 628 | siema. jak coś dzwoń :)))) |
Kuki.vel.KrZaK | 23.08.2016 09:47 |
Skąd: Katowice Od: 2004-03-14 Postów: 963 | Cześć Tobie. Wygląda fajnie, gratulacje słusznej decyzji:) Jaki masz tam gaźnik? najlepiej zrób zdjęcie jeśli nie jesteś w stanie go określić. Na wstępie spróbuj wyregulować wolne obroty na gaźniku, powinna być do tego śruba lub wystające pokrętło - zależnie od modelu gaźnika |
matchless | 23.08.2016 11:19 |
Skąd: Bielsko-Biała Od: 2016-08-21 Postów: 22 | Poprzedni właściciel mi mówił, że jest to Motocraft Automatic. Dla mnie temat gaźników jest kompletnie obcy. Istnieją książki typu zrób to sam lub coś w tym rodzaju do tego samochodu, gaźników? |
amator | 23.08.2016 18:41 |
Administrator
| Witaj, bardzo dobra decyzja! Zwłaszcza, że chyba trafiłeś egzemplarz naprawdę zadbany. A to cholernie ważne - zwłaszcza przy starych furach. Rób foty i wrzucaj do galerii (zmniejsz przed wrzuceniem). Co do obrotów to pewnie masz ten gaźnik: http://taunus.pl/?alias=technika&id=349 Ale zanim się do nie go dobierzesz, przeczyść i sprawdź sobie świece, przewody WN, przerywać w aparacie zapłonowym i ustaw prawidłowo zapłon. powodzenia! |
matchless | 23.08.2016 19:24 |
Skąd: Bielsko-Biała Od: 2016-08-21 Postów: 22 | Dzięki za odpowiedź, będę działał i posiłkował się Waszą wiedzą :). Tak swoją drogą zauważyłem, że poprzedni właściciel ma tutaj konto, lecz nie udzielał się dużo. Jeszcze taką jedną rzecz mam. Podczas deszczu przy skręcie w prawo polała mi się woda na nogę. Nie był to płyn z samochodu, bezwonny, nielepki, zwykła woda. Jak to tam się przedostało tego ni emam pojęcia. |
Mishq | 23.08.2016 20:16 |
Skąd: Brzozów Od: 2006-11-26 Postów: 454 | dziura w podszybiu :( u mnie tak samo ale wlot przy masce taśmą zalepiłem i spokój narazie |
amator | 25.08.2016 07:45 |
Administrator
| też to mam ;) |
matchless | 25.08.2016 21:46 |
Skąd: Bielsko-Biała Od: 2016-08-21 Postów: 22 | Póki co jeszcze rąk nie miałem jak usmarować sobie. Pewnie zacznę w nim grzebać we wrześniu dopiero. O gaźniku już conieco wiem. Potrzebuję jeszcze widzieć co to za silnik mam w nim, ile do niego oleju wchodzi jak i innych płynów bo chciałbym wszystkie wymienić. Może ktoś będzie w stanie poznać po filmiku poniżej? Też macie z przodu miękkie zawieszenie z tyłu twarde? U mnie róznica jest duża, zbyt duża i progu zwalniającego na przodzie ledwo co czuje, a z tyłu chce deskę wyrwać tak twardo ;). https://youtu.be/2lFYg58w8As |
gryziu | 25.08.2016 23:11 |
Skąd: Warszawa Od: 2004-10-07 Postów: 138 | OHC potocznie zwany "Pinto". Najprawdopodobniej 1.6, względnie może też być 2.0 (ale to powinieneś mieć w DR). Co do ilości płynów, to możesz się tym zasugerować http://www.capri.pl/garage/engine-1600-r4 |
matchless | 25.08.2016 23:33 |
Skąd: Bielsko-Biała Od: 2016-08-21 Postów: 22 | Pojemnosc 1.6 tego jestem pewien. Dzięki za linka, przyda sie :). |
rogal | 26.08.2016 18:36 |
Skąd: Bydgoszcz-złotniki Od: 2006-02-04 Postów: 768 | MATCHLESS w garażu też jest??? |
matchless | 26.08.2016 19:38 |
Skąd: Bielsko-Biała Od: 2016-08-21 Postów: 22 | Samochód garażuje. Szkoda by go było pod chmurką. |
rogal | 26.08.2016 20:44 |
Skąd: Bydgoszcz-złotniki Od: 2006-02-04 Postów: 768 | ....chodziło mi o motocykl,ale może nick jest przypadkowy:) |
matchless | 26.08.2016 22:45 |
Skąd: Bielsko-Biała Od: 2016-08-21 Postów: 22 | Aaaa nie nie, za motocyklami nie przepadam ;). A nick powstał w technikum jak się grało online w rfactorze w F1. Matchless to niedościgniony... pasował jak ulał i tak jakoś zostało mi w pamięci :). |
matchless | 14.10.2016 16:47 |
Skąd: Bielsko-Biała Od: 2016-08-21 Postów: 22 | Problem z falującymi wolnymi obrotami i co za tym idzie gaśnięciem rozwiązany. Winowajcą okazał się gaźnik. Niestety nie jeździ auto dalej tak jak powinno. Czy na zimnym czy na ciepłym przy ruszaniu ma opór, którego nie jest w stanie pokonać i gaśnie. Bardzo delikatnie dodając gazu stopniowo rusza normalnie. Dodając gazu min 3/4 opór pokonuje, a sam moment pokonania czuć. Dodając tak 1/3 czyli normalnie u mnie, nie jest w stanie oporu pokonać i gaśnie. Mój mechanik ma dwie teorie. Jedna to regulator podcisnienia wyprzedzenia zaworów (który jest zaślepiony), drugi to sprzęgło (automat). Ktoś spotkał się już czymś takim? Wyeliminowane jest trzymanie hamulców. Tutaj film na którym co prawda nie zgasł, ale opór widoczny jest przy starcie. https://youtu.be/OFdjwoYmU-Q |
rogal | 14.10.2016 21:28 |
Skąd: Bydgoszcz-złotniki Od: 2006-02-04 Postów: 768 | a na luzie(P) wkręca się normalnie?? |
matchless | 14.10.2016 22:11 |
Skąd: Bielsko-Biała Od: 2016-08-21 Postów: 22 | Na luzie nie ma problemu. Tylko na D R, a i jak dam 1 czy 2 to nic to nie zmienia. Moze mi sie teraz wydawac ale na zimnym jak dzis wyjezdzalem to było ok, dopiero jak sie rozgrzał. Wyczytałem, ze to moze byc tez wina zbyt duzej ilosci oleju w skrzyni, a cos mi swita, ze bagnet mam do polowy w oleju wlasnie. Jutro to musze sprawdzić. |
szafa | 15.10.2016 01:12 |
Skąd: Andrychów/Pisarzowice Od: 2008-04-29 Postów: 886 | może zaczniej od typowego standardu, czyli wymiany płynów itp. potem posprawdzaj zawory, zapłon, zerknij do gaźnika. Potem poszuka się głębiej. Często byle pierdoła jest winna. Fajnie że w BB będzie kolejny Taunus. |
[odpowiedz] |
|