Galeria
Ford Taunus 12M P4
Samochód: | Ford Taunus 12M P4 |
Właściciel: | adamniski |
Utworzona: | 2016-11-22 20:40 |
Aktualizacja: | 2017-04-17 10:47 |
[26/11/2016]
Mój Ford Taunus 12M P4 kupiny kilka dni temu.
To dopiero początek drogi, poniżej kilka zdjęć z oględzin i transportu do domu.
Czy ktoś jest w stanie pomóc mi rozszyfrować tabliczkę znamionową?
[03/12/2016]
Nie udało mi się niestety odpalić w ten weekend silnika, ale to tylko dlatego, że nigdzie w lokalnych sklepach nie mogłem kupić akumulatora 6V... Ale i tak miałem co robić, wyczyściłem silnik, wyregulowałem zawory, zmieniłem olej, filtr, świece, sprawdziłem elektrykę, za dwa tygodnie kolejne podejście, może w końcu usłyszę dźwięk V4 :)
[29/12/2016]
Z pomocą Pana z Niemiec udało się roszyfrować tabliczkę :)
EK66441 - samochód wyprodukowany w październiku 1965
P - no i tu Panowie z niemiec mają zagwostkę, bo oznacza to kraj/organizację, która zleciła budowę samochodu, nigdy nie widzieli tutaj litery "P".. P jak "Poland"? Młody jestem, nie wiem wielu rzeczy, historią też się zbytnio nie interesowałem do tej pory, ale niech mi ktoś wytłumaczy, kto w Polsce w 1965 był w stanie kupić taki samochód?
B - składany w Belgii w Genk,
120 - 4 drzwiowy sedan
230 - wersja, 0 - standard
250 - silnik, 0 - standard [1.2 V4, 40 KM]
270 - skrzynia, 0 - standard [4-biegowa synchronizowana]
292 - wyposażenie dodatkowe, 2 - welurowa wykładzina, chromowane ramki okien, lusterko w osłonie słonecznej, zdobione (aluminiowe) wstawki na desce rozdzielczej, specjalna tapicerka
340 - przednia szyba, 0 - szkło, nielaminowane
350 - przednie lampy, 0 - standard
390 - symetria przednich lamp - dostosowane do ruchy prawostronnego
420 - szyberdach, 0 - brak
430 - szyby, 0 - standard
460 - wyposażenie dla regionu, 0 - Niemcy/Szwecja
490 - opony, 0 - bez białego paska
520 - fotele, 0 - przednia i tylna kanapa
1 14 00 - kolory: 1- jednokolorowe malowanie; 14 - kolor jasnoniebieski 64; 00 - kolor dachu w kolorze nadwozia
135 - tapicerka: 1- przeznaczenie do P4; 3 - jakość materiału (wysoka); 5 - kolor niebieski, kombinacja skóry i materiału
[06/03/2017]
Prace trwają, praktycznie wszystkie brakujące części (lampy, części silnikowe, przeguby, itd.) mam już skompletowane. Kilka części zostało już naprawionych: odbudowane hamulce, naprawiona nagrzewnica (ciekła, trzeba było ją polutować - no i co do nagrzewnicy - to złote to nie jest żadna farba, jedynie ją wypolerowałem :)
W tej chwili walczę z silnikiem. Po zdjęciu głowic okazało się, że silnik nie jest w tak złym stanie, jak się spodziewałem..
Jeśli chodzi o części - udało mi się wyrwać oryginalny zestaw uszczelek do silnika, nowiutkie lampy, jeszcze w niemieckich pudełkach :) No i akumulator, leżak magazynowy, nigdy nie był niczym zalany.
Tak więc bardzo powoli samochód wraca do żywych:) Może nawet załapię się jeszcze na jakiś zlot w tym roku ;)
[15/04/2017]
Prace trwają, na warsztat poszła skrzynia biegów. Kieruję się zasadą, że jak już coś robić to raz, a porządnie. Z tego też względu rozebrałem całą skrzynie biegów na części pierwsze, obudowę wypiaskowałem i pomalowałem - dwa razy podkład epoksydowy i emalia zewnętrzna Novol do podwozi, odporna na uderzenia mechaniczne. Wyszło nawet całkiem ładnie. Wnętrze skrzyni - wszystkie elementy wyczyszczone, umyte zmywaczem i przygotowane do montażu. Mam też kilka kamer i statywów, spróbuje sklecić jakiś film instruktażowy z montażu i ustawiania skrzyni, dla przyszłych pokoleń :)
Komentarze użytkowników
No i jest :-)
Wydaje mi się ,że mógł stać dłużej niż rok..
Powodzenia
Tak jak napisałeś na forum ... trzeba zobaczyć w aucie ten potencjał. Wygląd zewnętrzny potrafi być bardzo mylący. Tak czy inaczej super 12-tka!!! No i powodzenia w remoncie ;) Będziemy kibicowali ...
Bardzo dziękuję za tak miłe słowa!
Dodało mi to niesamowitej motywacji do pracy na Taunusem :)
Nigdy nie lubiłem tych taunusów, ale zaczęły mi się coraz bardziej podobać, świetna sprawa to kanapa z przodu :) udanego i miłego ratowania ! Satysfakcja z ratowania każdej części starego forda jest cudowna :)
wytwałości
ja po prawie 5 latach i milionach godzin w garażu zaczynam widziec koniec powoli :)
Spokojnie nie ma co się spieszyć, żeby było ładnie trzeba trochę czasu. Mi zleciało 2.5 roku 😎
No widać że wybierasz sobie dość trudne auta do pracy. Jeśli chodzi o 12m to dostępność części też jest żadna, ale mimo wszystko o niebo lepiej niż z Toyotką ... bo tu jest kilku fanów serii M, można się z kimś na coś wymienić, czy zdobyć coś na niemieckim e-bayu. Tym razem nie utkniesz z projektem, nie ma strachu ;) Powodzenia!
Widzę że prace idą w najlepsze :) tak trzymaj!
Aż miło popatrzeć jak poszczególne elementy ponownie wyglądają jak należy :)
Ładnie, bardzo ładnie, ale skrzyni by pewnie bardziej pomogły jakieś nowe, dobre łożyska niż malowanie jak ma być raz a porządnie;-)
Nowe łożyska, uszczelniacze, uszczelki i oringi też mam :) Stare łożyska na walkach nie są zdjęte bo nie mam jeszcze ściągacza do nich
Typ mojego taunusa
Witam zakupiłem całkiem niedawno mojego pierwszego taunusa p4 12m i z tego co wiem na tabliczce numer 230 to wersja standard na mojej jest 231 wie ktoś może co to była za wersja? Postaram się jutro zrobić zdjęcie i wrzucić tutaj dla jasności bo chyba nie do końca dobrze to wytłumaczyłem ;) pozdrawiam
[Dodaj komentarz]