Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Gaźnik Motorcraft V.V
[odpowiedz]
[1] 2 3 > >>
Gaźnik Motorcraft V.V
AutorWiadomość
szafa16.09.2009 23:18

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
Witam:)
Podczas prac nad jakże nie trawionym przez niektórych gaźnikiem, zwanym Szuflada:) co widać na pierwszym obrazku:) napotkałem gwoździa...

Mianowicie Gaźnik rozbierał do ostatniej śrubki, co obfotorgrafowałem żeby umieć poskładać:) Ale jednego nie przewidziałem.
Jaka jest zależność w pozycji ustrojstwa ze zdjęć?
Czy mają pracować w tej samej "lini" czy której ma być pod kątem w stosunki do drugiego?

Ps coś mi mówi że często będę pisał w tym wątku:P
amator17.09.2009 10:12
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
No proszę ... kolejny podejmuje walkę ze sławnym gaźnikiem, który pokonał już nie jednego Fordziarza ;))))

Wykręcając moduł z dyszami, oczywiście zapamiętałeś z której dzurki wypadła maluśka kuleczka i metalowy malusieńki pipek? .... ;D

szafa17.09.2009 10:30

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
Ba jasne:) ten etap mam za sobą:)
Tylko właśnie nie wiem czy ten "młotek" czy jak to się tam profesjonalnie zwie ma byc dokładnie tak samo ustawiony jak wajcha membrany czy jakiś kąt między nimi ma być....Panie szanowny Amator:) masz jakiś v.V żeby to zobaczyć??
Kuki.vel.KrZaK17.09.2009 10:38

Skąd: Katowice
Od: 2004-03-14
Postów: 963
jak chcesz to dam Ci jedną szufladke, to sobie rozbierzesz i zobaczysz:)
szafa17.09.2009 10:48

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
Kuki takie przekazywanie zajmie nam kupe czasu. Odkęc dekiel górny i obudowę membrany i zobaczy jak to pracuje. Zajmie Ci z 10 minut :)
amator17.09.2009 11:03
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
mam 5 szt. takich szuflad, z czasów świetności mojego szarego Taunusa .... tylko trochę nie rozumiem pytania 8)
szafa17.09.2009 11:30

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
Spoko sam nie wiem jak to opisać. Zdejmij górny dekiel gaźnika i obudowę niebieskiej (dużej) membrany. Ja też zdemontuj.
Potem patrząc z górny na gaźnik, Elementem opisanym 1 zamknij gardziel, wtedy zaobserwuj czy element 2 dociska się do elementu 3 (patrz rysunek pomocniczy:P) jeśli tak to wszystko jasne.
Bardziej łopatologicznie nie potrafie a tym bardziej specjalistycznie:P
Maciek_vel.Beddie17.09.2009 12:13

Skąd: Kraków
Od: 2005-02-10
WWW
Postów: 671
No tak, każda porządna szafa musi mieć szufladę :P
szafa17.09.2009 17:58

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
Offf... Beddie chcesz zestaw do regeneracji szulady?? bo jeszcze bede czesci zamawiał to moge dopisać. Taniej niż etermot:P
Cinekas17.09.2009 19:36

Skąd: Gdańsk
Od: 2008-02-12
Postów: 526
ile taki zestaw? :D
Maciek_vel.Beddie17.09.2009 19:41

Skąd: Kraków
Od: 2005-02-10
WWW
Postów: 671
Dziwny ze mnie wytwór, bo szufladę mam w dupie ;) W taunusie zostaje mój 1V ;)
konar17.09.2009 21:48

Skąd: Wawa
Od: 2005-11-16
WWW
Postów: 47
1V robi robotę :)
szafa18.09.2009 00:26

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
u Siebie masz 1V?? hmmmm wydawało mi się:P
Cinek zapłaciłem coś ok 120zł więc jestem zadowolony bo etermot chce 170zl:P
amator18.09.2009 07:14
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
wydaje mi się że Kicok w schowku mojego szarego Tauna, powinien mieć jeszcze komplet nowych uszczelek do szuflady. On już jeździ na Weberze, więc niech Ci opchnie za symboliczne 20 zł (za tyle je kupiłem ;)))
amator18.09.2009 09:08
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
Acha ... a jesli chodzi o odpowiedź na pytanie, to powinno być tak, że jak masz zamkniętą szufladę (1) to element przepony sterującej (2) dotyka do popychacza (3). Po to, aby naciskając gaz, otwierała się dolna przepustnica, która jest w osi z krzywką. Ta krzywka z kolei nadusza na popychacz, który "od razu" otwiera przeponę sterującą.

Przepona starująca wytwarza podciśnienie, a "szuflada" wyciąga do tyłu iglicę z dyszy paliwa i otwiera wlot powietrza od góry. I paliwko leci przez tą dyszę do gardzieli ciągnięte przez podciśnienie. Tak spotyka się z powietrzem i razem wpadają do kolektora tworząc wesołą mieszankę ;)

Jesli nie zgrasz tych elementów, to na końcu nie wyjdzie Ci wesoła mieszanka ;D
szafa19.09.2009 00:17

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
czy głębokość wkręcenia iglicy ma znaczenie?
Bo jak wkręciłem "do końca" to szufada ani drgnie
po odkręceniu o jakieś 4 obroty szuflada chodzi gładko i lekko.
Ma to to znaczenie?
PS po co to? nigdzie nie pasuje a jest w zestawie naprawczym...
amator19.09.2009 07:41
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
ma znaczenienie, bo się rozszerza więc w miarę wysuwania przez szufladę - albo później albo wcześniej wpuszcza paliwo przez górną dyszę.

no jak to nie pasuje? to uszczelka w ssaniu pod dekielek ze sprężyna bimetalową. Ma wycięcie aby kuśtorek od modułu poprzez uszczelkę zaczepić sprytnie o spręzynkę i w tej postaci dokręcić dekiel z obiegiem wody.
szafa19.09.2009 15:11

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
Nie nie. Ta o której piszesz jest tego samego kształtu ale wycięcie ma bliżej krawędzi i jest ono większe.
Ta uszczelka na bank nie jest od ssania... Jest od czegoś innego albo od niczego:P
konar19.09.2009 16:35

Skąd: Wawa
Od: 2005-11-16
WWW
Postów: 47
Jest od ssania.... :) Tylko od innej wersji gaźnika :)
Jak się kupuje komplet naprawczy do 1V to dostajesz chyba z sześć różnych uszczelek pod dekiel, bo gaźnik miał milion wersji kanalików. Tutaj jest pewnie tak samo.
szafa19.09.2009 23:04

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
ehhh:P no nic czyli można ja schować do Haynesa i niech za zakładkę robi:P

[odpowiedz]
[1] 2 3 > >>