Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Co to za gaźnik ?
[odpowiedz]
[1]
Co to za gaźnik ?
AutorWiadomość
Marcin8801.11.2010 18:23

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Od: 2010-07-13
Postów: 141
Mam to coś zamontowane u siebie. Wymontowałem przy okazji kolejnego taunusowego "Focha". Wygląda tak jakby się zalał (po zdjęciu gaźnika środek kolektora był mokry od benzyny). Ktoś z Was użytkował taki gaźnik ? Ma ktoś z Was dane regulacyjne, lub cokolwiek do tego gaźnika? Chciałbym go jakoś wyregulować ale wiem tylko tyle że to WEBER. Nie powiem, próbowałem kręcić niektórymi śrubami ale skończyło się fochem. Tak to jest jak się kombinuje z obrotami na ciepłym silniku ok. 23:00 po 8 godzinach jazdy w komunikacji miejskiej... pozdo
A tu zdjęcia tego ustrojstwa:
szafa01.11.2010 18:59

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
wygląda jak weber 32/34 DMTL...
amator02.11.2010 01:15
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3556
w książce od Sierry oznaczony jako Weber 2V ISC, lub raczej Weber 2V TLD, bo sterowany podciśnieniem.
Marcin8808.11.2010 10:12

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Od: 2010-07-13
Postów: 141
Tu Kolega sprzedaje komplet EFI do silnika OHC: http://www.capri.pl/market/44313 . Po ciężkich przygodach z gaźnikiem (w końcu auto wylądowało na działce u przyszłego teścia bo nie dało rady dojechać...) tak się zastanawiam, czy warto inwestować w analoga czy może zdecydować się na to EFI. Co doradzacie ? Amator, Ty widziałeś mój motor. Ciężko byłoby to założyć ?
Marcin8808.11.2010 10:13

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Od: 2010-07-13
Postów: 141
Nie doczytałem do końca - ten już sprzedany. Ale temat nadal aktualny
amator08.11.2010 10:43
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3556
EFI .... no tak, ale do tego przydałby się nowy aparat bezstykowy i moduł zapłonu, na pewno dodatkowo kawałek wiązki z jakimś kompem, który by tym sterował. Czyli znowu nie jeździsz, tylko popadasz w koszty, no i jeszcze musi Ci to ktoś sensownie podpiąć. No a jak się coś zpsuje, to sam sobie tego nie naprawisz .... itd. itp. ...

Ja Ci mówiłem, co masz zrobić ...
Ty po prostu weź wychrzań ten gaźnik, i kup zwykłego Webera DGAV. Przeczyścisz go, założysz nowe uszczelki i będzie jeździł. A jak będzie jakiś kłopot, to mnóstwo ludzi to ma i każdy coś podpowie.
Marcin8808.11.2010 10:51

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Od: 2010-07-13
Postów: 141
Znalazłem jeden:
http://allegro.pl/weber-32-36-gdav-i1302461255.html
Na capri.pl nie znalazłem żadnego. Na razie jest nieźle. jak nikt nie przebije to będzie jeszcze lepiej. Poprosiłem kolesia o lepsze zdjęcia.
amator08.11.2010 14:04
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3556
ten wygląda trochę lepiej
http://allegro.pl/gaznik-ford-sierra-taunus-v6-weber-i1307592027.html
Po konsultacji z Konarem jestem już pewien, że ten egzemplarz nie ma nic wspólnego z Vką (jak pisze sprzedający). To zwykły Weber do 2.0 R4
Marcin8809.11.2010 00:47

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Od: 2010-07-13
Postów: 141
Też go widziałem i wygląda identycznie jak tamten. jednak w opisie jest, że czegoś brakuje w tym gaźniku.
amator09.11.2010 07:10
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3556
według mnie tam nic nie brakuje. Chyba, że sprzedający ma na myśli zębatki do jednoczesnego otwierania prepustnic. Ale byłyby one potrzebne gdyby gaźnik był do V6, a raczej nie jest ;)
Marcin8809.11.2010 07:18

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Od: 2010-07-13
Postów: 141
Aha. no, na razie jeszcze tamten mnie trzyma, ale jak kotś przelicytuje to wezmę tamtego. Jakiś "User Manual" by mi się przydał do tego nowego gaźnika. A i jeszcze kwestia obudowy filtra powietrza (nie wiem co będzie pasowało)
szafa09.11.2010 10:03

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
Musisz dorwać puche od tego gaźnika i tyle:)
Marcin8809.11.2010 11:00

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Od: 2010-07-13
Postów: 141
No i przebili. nabywam ten polecony przez Radka
Marcin8809.11.2010 11:02

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Od: 2010-07-13
Postów: 141
chyba że jeszcze skonsultuję się z Wami. na Capri.pl nie znalazłem żadnego takiego. Może po zdjęciach będzie ciężko się dopatrzeć ale czy nic w nim na oko nie brakuje ?
szafa09.11.2010 19:53

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
na c.pl jest taki za 60 pln miałem brać ale zrezygnowałem... Koles sie zwie Bon
Marcin8812.11.2010 22:27

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Od: 2010-07-13
Postów: 141
No i dotarł do mnie gaźniczek. Teraz mam do Was kilka pytań w kwestii podłączenia go do silnika. Kolorami zaznaczam te rzeczy, które mnie interesują:

1. Jak podłączyć ssanie wodne (tzn. odkąd i dokąd ciągnąć przewody układu chłodniczego) ? Chyba że jeszcze rozważałem coś takiego:
2. W starym gaźniku, który jak się dowiedziałem nosi oznaczenie DFTH było elektryczne ssanie. Pomyślałem nad przełożeniem go do tego, zważywszy że mam wyprowadzony ładnie kabelek od kolektora. Co sądzicie ?
3. Czy od wajchy sterującej drugą przepustnicą (zapewne 2-go stopnia) powinien iść jakiś siłownik podciśnieniowy, czy ma być tak jak jest ? (na zdjęciu zaznaczone na żółto)
4. Do czego mają być podłączone wystające bolce zaznaczone na zdjęciach na zielono i czerwono ?

Wszelka pomoc, zdjęcia własnych konfiguracji mile widziane :)
Marcin8812.11.2010 22:33

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Od: 2010-07-13
Postów: 141
Zapomniałem napisać, że przy demontażu starego gaźnika nic nie musiałem od niego odczepiać bo wszystkie kabelki wychodzą z kolektora. I zapomniałem jeszcze o jednym: pod który króciec podłączyć DOPŁYW paliwa - obstawiam, że pod ten z prawej z pozostałością przewodu (ale chcę się upewnić), a powrót pod ten drugi. Niestety inżynierowie nie pomyśleli o innych i na obudowie przy tych króccach narysowali 2 strzałki skierowane ku ich wylotom dlatego nie można być do końca pewnym podłączenia.
Mishq13.11.2010 00:35

Skąd: Brzozów
Od: 2006-11-26
Postów: 454
to co zaznaczyłeś na trzecim zdjęciu to ja mam połączone wezykiem z aparatem zapłonowym
ford7330.03.2012 19:27

Skąd: Krosno
Od: 2009-06-17
Postów: 22
a ja podlonczylem pod aparat to co na czerwono :)

[odpowiedz]
[1]