Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> przegub - rozwiązanie
[odpowiedz]
[1]
przegub - rozwiązanie
AutorWiadomość
a_patch05.04.2004 15:22

Skąd: Irlandia/Warmia/Pomorze/Centrum
Od: 2003-11-03
WWW
Postów: 195
Trochę mi zeszło, żeby dojść do takich oto konkluzji: nie warto kupować nowego oryginalnego przegubu do Taunusa 1,6 81', gdyż koszt przekracza często 300 zł. O wiele lepiej jest przerobić wał na same gumy poldkonezowe. Sama guma jest tańsza, zaś przeróbka zamknie się w 250 zł (wraz z nową gumą). Dzięki Jarkowi (alias Grandzarz) znalazłem zakład w Gdańsku. Pan inżynier, jest tak miły, że przygotowuje cały element praktycznie od początku do końca, zaś montuje go do auta na miejscu. Odemne potrzebował tylko rozwaloną gumę z flanszą.
Nie wiem, czy komuś się to przyda, ale mi by się przydało :)) jakieś 2 miesiące temu ;)
Ramboost05.04.2004 15:39

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
Jesli chodzi o ten łącznik gumowy zaraz za skrzynią biegów to w Bydgoszczy cena oscyluje +-200zł za nowy.
Ale adres warsztatu można wrzucić do działu "Warsztaty i sklepy".
Przyda się na przyszłość.
GośćA do Granady pasuje wprost od Poloneza - bez przeróbek.
Również gumy od stabilizatora przód można dopasować - zależy jaka wersja silnikowa - grubość drążka.
Ramboost22.04.2004 09:13

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
No dobra. Chciałbym się dowiedzieć ostatecznie:
1. Czy można zaadoptować jakiś inny gumowy łącznik skrzyni biegów z wałem napędowym w Taunusie i czy przeróbka nie będzie zbyt skomplikowana?
2. Czy pojemnośc silnika i rodzaj skrzyni biegów ma jakieś znaczenie?
3. U Bartka w sklepie są dwa rodzaje tych gum; większa i mniejsza. Od czego są i jak je rozróżnić (tzn. który jest do jakiego tauniego)?

Ps.
Może ktoś ma tanio do sprzedania oryginał? :?: Wezmę.
a_patch22.04.2004 09:48

Skąd: Irlandia/Warmia/Pomorze/Centrum
Od: 2003-11-03
WWW
Postów: 195
z mojego doświadczenia
ad 1. można, jak pisałem z pomyloneza, przeróba nie jest trudna, ale po dorobieniu elementu trzeba wyważyć wał, dlatego polecam jakiś fachowy warsztat. Dobrze jest też dać wał, albo chociaż tę część od gumy. Ja dostałem od Transita :)
Jednak ta guma od poloneza jest odrobinę większa niż oryginalna. Dzięki temu na większych "hopach" guma z przepięknych hukiem wali w podwozie. Nie wiem jak u innych, ale u mnie tak jest.
ad 2. chyba wszystkie taunusy mają taką samą gumę, ważny jest roztaw dziur. Lepiej, żeby nie trzeba było jej za mocno ściskać.
ad 3. wnioskuję o organoleptyczne sprawdzenie przed zakupem :)

Ps.
ja mam dwie rozwalone :)
Ramboost22.04.2004 10:33

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
Dzięki a_patch.

Mógłbyś przybliżyć nieco szczegóły przeróbki? Na czym ona polega?
U mnie nie ma dużych obciążeń (automat) więc kondon z poldolota powinien wystarczyć, a mam takiego mechanika-magika, który przerobi ci bronę na ferrari; powinien sobie poradzić.
314TeR22.04.2004 12:42

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
Z tego co ja wiem... to guma od pomyloneza wchodzi bez przeróbek. Czasami są takie z metalowymi "wypustkami" to trzeba ją odpowiednio włożyć.

Miałem gumę od pomyloneza w Taunusie i w Granadzie... jedyny warunek to musisz mieć flanszę "rozbieralną", gdzie ta guma jest elementem który da się odkręcić. Wystepowały też flansze w jednym kawałku i wtedy musisz najlepiej szukać flanszy na 6 śrub i zamienić ze swoją...
a_patch23.04.2004 09:00

Skąd: Irlandia/Warmia/Pomorze/Centrum
Od: 2003-11-03
WWW
Postów: 195
tak jak Okrutniak pisze, trzeba mieć flanszę, ja jej nie miałem, a te które znajdowałem miały za szeroki wielowypust (mimo, że część z nich była do taunusa). Moja guma była z flanszą, więc zawiozłem rozwaloną do zakładu. Wyciąto z niej wielowypust i dospawano do flanszy z trzema uszami. Tak powstała flansza rozbieralna.
Dokupiłem gumę od poloneza. Z jednej strony wąsy zostały, gdyż uszy od flanszy były z pier..oloneza i pasowało idealnie. Z drugiej strony zostały odcięte kontówką.
Teraz wał :) Część od strony gumy została wymieniona na Transitową do której również zostały dospawana część z trzema uszami (przy okazji wymieniono łożysko) Wał został następnie wyważony (bardzo ważne, gdyż u mnie trochę chyba nie do końca im to wyszło - samochód odrobinę wibruje), po czy wszystko zostało sklecone do kupy i wuala!
To tyle :) jakby jakieś pytania to GG 747386, lub phone 604 650 828
bart37711.10.2004 21:24

Od: 2004-10-04
Postów: 4
a w łodzi se można kupić używkę za 30zł. a różnica jest w wieloklinie w skrzyni, są 2 rodzaje w zależności od rodzaju i wieku skrzynki.
Ramboost12.10.2004 10:39

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
Temat mam rozpracowany dogłębnie bo sam szukałem tego łącznika.
Spotkałem się z czterema rodzajami tych flansz:
1. Nierozbieralna z wąskim frezem - do silników poniżej 2,0 (Nawiasem mówiąc mam taka w stanie bardzo dobrym do opchnięcia),
2. Nierozbieralna z szerokim frezem - do pojemności powyżej 1,6.
3. Rozbieralna z wąskim frezem. - rzadziej spotykana.
4. Rozbieralna z szerokim frezem. Najczęściej spotykana.

Regenerację nierozbieralnej opisał Police - jest dość skomplikowana. Najprościej jest znaleźć na złomowcu flanszę rozbieralną, w której frez jest w dobrym stanie. Do tego kupuje się gumę od poldolota (około 25 zł). Guma jest ściśnieta taką obejmą, bo rozstaw dziur jest we frezie mniejszy o 4mm, więc konstruktorzy poldka przewidzieli, iż będziemy to montować w taunusach :D
W każdym razie pasuje i sprawuje się dobrze.

[odpowiedz]
[1]