Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> silnik 2.0 V6 pomoc
[odpowiedz]
[1]
silnik 2.0 V6 pomoc
AutorWiadomość
jerzyk6423.03.2007 10:30

Skąd: Częstochowa
Od: 2007-03-21
Postów: 7
W taunusie /dziobaku XL/ z 72r posiadam oryginalny silnik j.w. I w związku z przeczytanymi postami na forum Capri i Taunusa mam następujące pytania:
1. czy praktycznie wykonalne jest odkręcenie miski olejowej , odkręcenie korbowodów, wyczyszczenie powieszchni uszczelnień i założenie nowych bez wyjmowania silnika/chodzi o wymianę pierścieni , ostatnio robiłem to przy wyjętym silniku/ ?
2. co może być przyczyną wyrażnego dymienia na rozgrzanym silniku, problem trwa od 8 lat , już w okresie gdy sprężanie było 10,5-11 na wszystkich cylindrach , osiągi miał b. dobre, z automatem 3 bieg. na trasie 110-120km/h spalanie 10,5 etyliny a z osiąganiem 150 km/h nie było problemu , zużycie oleju w normie ok. 0,7 na 1000 km. Jedyne co mi przychodzi do głowy to dosyć częste uzupełnianie płynu w układzie chłodzenia?
3. Jakie obiawy wskazują na zużycie panewek wałka rozrządu , z regulacją zaworów nie mam żadnych problemów, zresztą temat przestał występować po wykonaniu gniazd.
4. Czy jest możliwe aby w komorach spalania pojawił się płyn chłodzący w mini ilościach naturalnie np. z kolektora ssącego/ stare uszczelki głowicowe nie miały śladów penetracji ani płynu , ani oleju/
z góry dziękuję za podpowiedzi fachowców J.H.
granadziarz25.03.2007 17:22

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
1. da się, tylko trzeba wyjąć wózek - łatwiej moim zdaniem wyjąć silnik.
2/4. trefna uszczelka kolektora dolotowego - polecam GLASER - robi zbrojone. Niezbrojone szmacą się i i wsysa je.
3. słabe ciśnienie oleju, wiecznie głośny rozrząd, jakbyś nie regulował zaworów.
co do punktu 3, to:
1. odpalony i nagrzany silnik
2. z lewej pokrywy zaworów (zawsze patrząc z miejsca kierowcy) wymij zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej
3. zatkaj otwór po nim palcem
4. wyjmij korek wlewu oleju
5. delikatnie przytknij do niego dłoń.
jeżeli
zasysa jak odkurzacz - wymień uszczelkę kolektora ssącego
lekko odpycha dłoń - wszystko ok
dmucha jak z rury wydechowej - brak pierścieni.
jerzyk6411.04.2007 13:47

Skąd: Częstochowa
Od: 2007-03-21
Postów: 7
Witam. Ośmieliłem się napisać prywatną wiadomość do "granadziarza". Czekam na wiadomość. Pozdrowienia J.H.
mariolotnik10.10.2014 20:41

Skąd: Warszawa
Od: 2012-01-20
Postów: 28
Zeby nie zakladac nowego tematu, czy w taunusie V6 da sie wyciagnac miske olejowa ( w celu sprawdzenia luzow na panewkach, i ewentualnej ich wymiany) bez podwiesznia silnika/ opuszczania kolyski? I jak wymienic uszczelniacze przedni i tylny? Dziekuje, pozdrawiam.

[odpowiedz]
[1]