Technika |
Index >> Garaż >> silnik 2.0 V6 pomoc |
[odpowiedz] |
|
silnik 2.0 V6 pomoc |
Autor | Wiadomość |
jerzyk64 | 23.03.2007 10:30 |
Skąd: Częstochowa Od: 2007-03-21 Postów: 7 | W taunusie /dziobaku XL/ z 72r posiadam oryginalny silnik j.w. I w związku z przeczytanymi postami na forum Capri i Taunusa mam następujące pytania: 1. czy praktycznie wykonalne jest odkręcenie miski olejowej , odkręcenie korbowodów, wyczyszczenie powieszchni uszczelnień i założenie nowych bez wyjmowania silnika/chodzi o wymianę pierścieni , ostatnio robiłem to przy wyjętym silniku/ ? 2. co może być przyczyną wyrażnego dymienia na rozgrzanym silniku, problem trwa od 8 lat , już w okresie gdy sprężanie było 10,5-11 na wszystkich cylindrach , osiągi miał b. dobre, z automatem 3 bieg. na trasie 110-120km/h spalanie 10,5 etyliny a z osiąganiem 150 km/h nie było problemu , zużycie oleju w normie ok. 0,7 na 1000 km. Jedyne co mi przychodzi do głowy to dosyć częste uzupełnianie płynu w układzie chłodzenia? 3. Jakie obiawy wskazują na zużycie panewek wałka rozrządu , z regulacją zaworów nie mam żadnych problemów, zresztą temat przestał występować po wykonaniu gniazd. 4. Czy jest możliwe aby w komorach spalania pojawił się płyn chłodzący w mini ilościach naturalnie np. z kolektora ssącego/ stare uszczelki głowicowe nie miały śladów penetracji ani płynu , ani oleju/ z góry dziękuję za podpowiedzi fachowców J.H. |
granadziarz | 25.03.2007 17:22 |
Skąd: Pruszcz Gdański Od: 2004-02-24 Postów: 441 | 1. da się, tylko trzeba wyjąć wózek - łatwiej moim zdaniem wyjąć silnik. 2/4. trefna uszczelka kolektora dolotowego - polecam GLASER - robi zbrojone. Niezbrojone szmacą się i i wsysa je. 3. słabe ciśnienie oleju, wiecznie głośny rozrząd, jakbyś nie regulował zaworów. co do punktu 3, to: 1. odpalony i nagrzany silnik 2. z lewej pokrywy zaworów (zawsze patrząc z miejsca kierowcy) wymij zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej 3. zatkaj otwór po nim palcem 4. wyjmij korek wlewu oleju 5. delikatnie przytknij do niego dłoń. jeżeli zasysa jak odkurzacz - wymień uszczelkę kolektora ssącego lekko odpycha dłoń - wszystko ok dmucha jak z rury wydechowej - brak pierścieni. |
jerzyk64 | 11.04.2007 13:47 |
Skąd: Częstochowa Od: 2007-03-21 Postów: 7 | Witam. Ośmieliłem się napisać prywatną wiadomość do "granadziarza". Czekam na wiadomość. Pozdrowienia J.H. |
mariolotnik | 10.10.2014 20:41 |
Skąd: Warszawa Od: 2012-01-20 Postów: 28 | Zeby nie zakladac nowego tematu, czy w taunusie V6 da sie wyciagnac miske olejowa ( w celu sprawdzenia luzow na panewkach, i ewentualnej ich wymiany) bez podwiesznia silnika/ opuszczania kolyski? I jak wymienic uszczelniacze przedni i tylny? Dziekuje, pozdrawiam. |
[odpowiedz] |
|