Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Wymiana krzyżaka wałka kolumny kierownicy
[odpowiedz]
[1]
Wymiana krzyżaka wałka kolumny kierownicy
AutorWiadomość
michael0023.01.2015 20:00

Skąd: Łódź
Od: 2003-10-30
WWW
Postów: 120
Musimy wymienić krzyżak wałka kolumny kierownicy

Pytanie: w jaki sposób najprościej wyjąć ( wybić?- jak) stary co ma luzy

i jak potem włożyć ten nowy- żeby nie wypadły igiełki łożyskowe z tych tzw "szklanek"
nasadzonych na "końcówki"krzyżaka?

Jak to robicie praktycznie?
jacob8124.01.2015 15:51

Skąd: Pomorskie
Od: 2009-05-22
WWW
Postów: 351
Mało kto to chyba regeneruje, nie mówiąc juz o robieniu samemu. Po prostu taniej i wydaje mi sie bezpieczniej jest kupic jakaś używke.
michael0024.01.2015 18:59

Skąd: Łódź
Od: 2003-10-30
WWW
Postów: 120
Dzięki.
A gdzie teraz można kupić jakieś w dobrym stanie, najlepiej wysyłkowo bo ja z Łodzi? Dawno nie kupowałem nic to nie jestem na bieżąco :)
El Toro24.01.2015 22:53

Skąd: Kielce
Od: 2015-01-13
Postów: 17
Teoretycznie krzyżak powinien posiadać pierścienie segera: lub zaślepki. Więc wyjęcie nie powinno stanowić problemu. Problem pojawia się gdy chcesz dobrać odpowiednią tulejkę do środka - są krzyżaki, gdzie były one wymienne - i to co znajduje się między nią a osią krzyżaka, tzw igiełki. Kupić to maleństwo uuuuuuu.... Trzeba szukać po sklepach mierząc łożyska igiełkowe. Złożenie nie stanowi większego problemu: zakładając, że powierzchnie masz ładne i dobrałeś igiełki/wałeczki smarujesz jedną z powierzchni zewnętrzną lub wewnętrzną smarem np znanym wszystkim ŁT 43 i umieszczasz wewnątrz owe igiełki. Smar działa jak klej. po czym wsuwasz jedno w drugie i blokujesz pierścieniem/zaślepką. Bardzo dobrym kierunkiem poszukiwania oraz sposobu montażu/budowy takiego krzyżaka jest najprostszy w świecie przegub wewnętrzny z jakiejś skrzyni biegów. Np popularnej wszędzie dziś renówki. Foto poniżej. Konstrukcja prosta i łatwa w montażu i najprawdopodobniej taka jest u Ciebie - bez tulei. Jeśli któraś z części żeńska/męska są wyrobione pozostaje wymiana. Skąd ? Internet... sklepy, ale generalnie trzeba poszukać w samochodach dawców. Problemem tak naprawdę jest: dlaczego doszło do takiego uszkodzenia. Nie powinno być takiej awarii. Trzeba sprawdzić dokładnie cały układ kierowniczy.
jacob8125.01.2015 08:28

Skąd: Pomorskie
Od: 2009-05-22
WWW
Postów: 351
Z tego co wiem nie ma tam pierscienia siegera fabrycznie na tym krzyzaku.
Jest to jakos inaczej przez fabryke zabezpieczone na amen i raczej ciezko rozbieralne by to potem złozyc. Tez próbowałem swoj reanimowac ale odpusciłem. Nie ma sensu tu robienie rzezby - bezpieczenstwo, zbyt kluczowy element. Posłałem ci oferte na prv.
El Toro25.01.2015 10:07

Skąd: Kielce
Od: 2015-01-13
Postów: 17
Zgadza się. Sprawdziłem i jest zaślepka "zabijana" w czterech punktach. Oczywiście można to rozebrać i próbować naprawić. Zgadzam się jednak z tym, że kwestie bezpieczeństwa są tak ważne, że o ile nie znajdziesz kogoś kto umie to zrobić, to lepiej wymienić.
Zaślepka jest taka sama jak w krzyżakach wałów napędowych. sposób naprawy jest ten sam. Ze swej strony w tym celu mogę polecić firmę k. Kielc zajmującą się od ponad 20 lat takimi sprawami. Sam tam kilka wałów zawiozłem i zero reklamacji. Ale nie wiem czy to nie będzie reklama więc info jak coś na priv.

[odpowiedz]
[1]