Zloty i spotkania
Amator
VI Rajd BGC / I Runda Mistrzostw Okręgu Warszawskiego Pojazdów Zabytkowych PZM





W piętek - przeddzień rajdu jeszcze odbyła się ostatnia walka z furami, gorączkowe telefony do znajomych o pomoc, nieoczekiwany wyjazd w celu zholowania kolegi fordziarza ;) W sobotę rano wkręcenie ostatniej śrubki od ssania i w drogę.

Na początku - jak to zwykle - przegląd, kto i czym przyjechał, w jakim to coś jest stanie, oględziny, pamiątkowe fotki ... rejestracja załóg.

Pierwsza konkurencja, to zmagania na torze cartingowym IMOLA. Wszyscy kierowcy brali udział w wyścigach bolidów. Było dużo hałasu, śmiechu i zabawy. Ekipa Fordziarzy nie była specjalnie zaskoczona oglądając popisy kolegi Pająka, który kolejno objeżdżał wszystkich rywali w grupie ;))) Potem zasiedliśmy do swoich “zabytków” w celu wyruszenia w podróż z itinererami w rękach naszych dzielnych pilotów.

Ponieważ analiza mapy zapisanej w itinererze nie jest sprawą łatwą, tradycyjnie tego typu trudności mamy w zwyczaju pokonywać grupowo. Tak było i tym razem. Zbierając się w mały fordowy konwój, pogoniliśmy do mety.

Po drodze wyhaczaliśmy wszelkie punkty konterolne, i odpowiadaliśmy na pytania testowe. W takcie rajdu kręciliśmy też furkami wokół pachołków na dwóch placach - w ramach prób zręcznościowych. Było nieźle, choć w jednym z przypadku pewien Caprik opuścił placyk przy wsparciu reprezentacji miejscowej Ochotniczej Straży Pożarnej ;)

A na mecie czekała na nas niespodzianka. Na rynku była rozstawiona pokaźna scena, a kolejne kapelki pogrywały sobie żywą muzykę! No ale najpierw w remizie dzielili grochuweczką ;)))) W pewnym momencie zostaliśmy zaproszeni do autokaru celem udania się na wycieczkę do Browaru Warka. Pospieszyliśmy ochoczo. Tam też, po nieco przydługim wykładzie z teorii zapoznaliśmy się z miejscem w którym powstaje piwko. Na koniec Gospodarze obdzielili nas smakowitymi pamiątkami ;))))

Po jakimś czasie nastąpiło ogłoszenie wyników. W czołówce znalazło się całe stado Syren. Liczyliśmy na nagrody w konkursie elegancji - jako, że ostatnio kolega Maryjan wraz z Taunusem TC III 4d tryumfował np. na Rajdzie Nitów i Korozji .... ale tym razem bez rezultatu. Na szczęście okazało się, że Pająk mijając kilku kolegów na cartingach z rozpędu objechał pozostałych 69 kierowców. Dlatego odebrał puchar za tą konkurencję. Gratulacje!!!

Impreza zorganizowana była naprawdę wzorowo. Bawiliśmy się świetnie ... i czekamy na kolejne akcje zorganizowane przez British Garage Club (BGC) oraz z Automobilklub Polski (AP).

 



Wyniki - publikacja za Gryziem (EM):

MIEJSCE / KIEROWCA / PILOT / MARKA / WYNIK / ROK

1 Piotr Janicki/Anna Żylicz Syrena 104 45,7 1972
2 Adam Jarczewski/Krzysztof Kaczyński Polski Fiat 125p 47,4 1975
3 Piotr Mil/Paweł Kaczmarek Syrena105l 49,9 1980
4 Jan Kasprzycki/Barbara Brzozowska Syrena 104 50 1968
5 Krzysztof Duran/Rafał Duran Matra-Simca Bagheera 51,2 1973
6 Bartosz Idzikowski/Sławomir Stawicki Mercedes Benz W123 230E 52 1980
7 Jarosław Tobolski/Monika Tobolska Mercedes Benz W111 52,2 1963
8 Franciszek Ponury/Krzysztof Czarnota Volkswagen 1303 52,2 1973
9 Katarzyna Karbowska/Bartosz Kraus Volkswagen 1200 53,2 1968
10 Piotr Dobierski/Artur Opałczyk Fiat 850 Coupe 53,2 1967
11 Konrad Majkowski/Wojciech Majkowski Citroen DS. Break 54,1 1973
12 Łukasz Wykrota/Kapusta Michał Trabant 600 54,2 1963
13 Mateusz Hanżek/Kacper Hanżek Polski Fiat 127p 54,5 1974
14 Mariusz Siemiradzki/Dariusz Kalinowski Ford Taunus 55,5 1979
15 Jarosław Słomski/Radaosław Słomski Triumph Stag 55,6 1972
16 Dariusz Pająk/Marta Pająk Ford Capri 57,5 1980
17 Adam Goszczyński/Sylwia Roterman Mercedes Benz W115 58,8 1975
18 Daniel Gryzewski/Aneta Gryzewska Ford Taunus 59,1 1980
19 Antoni Zwolski Fiat 850 Coupe 60,6 1968
20 Paweł Trębicki/Bożena Łagoda Skoda 110L 60,7 1977
21 Jarosław Mrowiec/Olaf Mrowiec Lancia Fulvia 61,2 1974
22 Jan Amborski/Agnieszka Amborska Mercedes Benz W123 300 TDT 61,3 1983
23 Piotr Życzyński/Michał Szewczyk Tatra 613 61,5 1983
24 Radosław Kurnicki/Małgorzata Siwiec Ford Taunus 61,7 1978
25 Bartłomiej Magnuski/Jacek Magnuski Syrena 105L 62,4 1980
26 Wojciech Jurecki/ Fiat X1/9 62,6 1981
27 Mariusz Orzeszek/Bogdan Żurawski DeSoto FireDome 62,9 1956
28 Paulina Zydroń/Magda Dzikowska Volkswagen 1200 62,9 1966
29 Agnieszka Nowaczyk/Konrad Osienenko Mercedes Benz W107 63,2 1974
30 Maciej Sawicki/Anna Sawicka Ford Capri Mk. III 63,6 1979
31 Mirosław Miernik Fiat 131 Abarth 64 1980
32 Mikołaj Krukowicz/Sylwia Garbarczyk PF 126p 64,4 1978
33 Karol Boński/Marta Szymanowska Polski Fiat 125p 65,2 1974
34 Daniel Posiej/Daniel Całus Polski Fiat 127p 66,5 1973
35 Maciej Szydłowski/Alicja Horbała Ford Capri 66,7 1981
36 Stanisław Rzepecki/Robert Bórski Ford Taunus 66,8 1981
37 Gruber Krzysztof/Anna Chodowska Ford Capri 67 1983
38 Marcin Pachnicki/Justyna Piotrowska Polski Fiat 125p 67,1 1971
39 Paweł Szeląg/Agata Szeląg Renault 5 67,3 1978
40 Andrzej Borkowski/Karolina Borkowska Fiat 124 Spider 67,4 1978
41 Bogdan Pietrzak/Teresa Pietrzak Warszawa M-20 68 1963
42 Konrad Brzozowski/Juliusz Karolak Syrena 104 68 1968
43 Łukasz Degórski/Iwona Degórska SAAB 900 Turbo 68 1983
44 Pior Kostrzewa/Maria Szumiło FSO Polonez 1500 68,2 1981
45 Roman Mirkowski/Michał Mirkowski Mikrus MR 300 68,5 1958
46 Guzik Wojciech/Magda Jabłońska Fiat 125p 69 1972
47 Marek Wierzbicki/Agnieszka Wierzbicka SAAB 95 V4 70 1974
48 Piotr Maliszewski/Tomasz Malek Warszawa 224 70,5 1968
49 Piotr Skowron Wartburg 353 70,5 1983
50 Stefan Wroński Ford Taunus 70,8 1981
51 Michał Małek Trabant 601 70,8 1982
52 Dariusz Skrzypczyk Polski Fiat 125p 71,6 1975
53 Stanisław Jagiełło/Michał Jagiełło MG A 72 1960
54 Jacek Ratyński/Michał Ratyński Mazda RX-7 72,5 1978
55 Agnieszka Jabłczyńska/Ewa Jabłczyńska Volkswagen Bulli 73 1965
56 Falkowski Maciej Volkswagen 1200 73 1970
57 Rafał Skowroński/Paweł Brochmann Mercedes Benz W123 Coupe 73,7 1982
58 Mariusz Szczepaniak/Paweł Szczepaniak Volkswagen 1303S 74 1972
59 Dziedzic Łukasz/Mil Katarzyna Fiat 126 75 1980
60 Jerzy Primke/Primke Rover P6 77 1974
61 Wojciech Urban/Marcin Jakoniak Ford Capri 77 1983
62 Jabłoński Grzegorz/Raczyński Marcin Syrena 105L 78,5 1983
63 Adam Gabler/Bloda Piotr Wołga GAZ 24 80,4 1982
64 Piotr Pietras/Jolanta Pietras Mercedes Benz W107 450 SLC 80,5 1979
65 Bednarczyk Adam/Ewa Mastalerz Mercedes Benz W123 Kombi 80,5 1983
66 Konrad Góra/Tomasz Zwoliński Dacia 1300 80,7 1981
67 Mateusz Pasternak/Kamila Drosio Trabant 601S 82 1983
68 Dominika Kozłowska/Grzegorz Miecznikowski ZAZ Zaporożec 968 87 1976
69 Patryk Mikiciuk/Klaudia Witczak Citroen BL11 89,5 1939
70 Łukasz Chojnacki/Chojnacka Edyta Volkswagen 1300 120,5 1970