Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> kolektory ssące Capri/Taunus
[odpowiedz]
[1]
kolektory ssące Capri/Taunus
AutorWiadomość
edi30.08.2005 17:02

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
Witam wszystkich!
Nie robiłem nigdy Capri i w związku z tym mam małe pytanko.
Czy kolektory ssące w Capri i Taunusku są takie same?Czy mają ten sam rozstaw śrub mocujących?Czy 2,0v6 a 2,6 i 2,8v6 z Capri mają te same kolektory?????

znalazłem ciekawe kolektory do Capri 2,6 i 2,8v6 przystosowane do 4-gardzielowych Holley'ów i Edelbrocków i interesują mnie różnice lub podobieństwa tych kolektorów w Taunusie i Capri (Germany)
granadziarz03.09.2005 16:22

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
są takie same, różnicza jest jak w każdym fordzie w sposobie ich grzania - wodą albo spalinami. Wszystkie bardzo stare silniki (do '79 chyba) miały kolektory grzane wodą, później 2,3 miały grzanie spalinami, a na koniec 2,0 też dostały grzanie spalinami. 2,8 zawsze jest grzany wodą.
:!: Napisz za ile masz te kolektory, bo offenhauser mnie zabił ceną, i jakbyś miłą w dobrej cenie to ja chętnie sie podłączę do zakupów.
świrus05.09.2005 16:26

Skąd: Żelechów, Tullamore
Od: 2005-04-22
Postów: 340
cześć ludkowie! Czy cięko jest dostać kolektor ssacy z gaznikiem do 2.9v6??? i jaka moze być cena? bo mam do kupna silnik za nieduzy chajs. pozdro
edi05.09.2005 17:55

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
dzięki za odpowiedż!
wysłałem maila do producenta-jak dostanę odpowiedż-podzielę sie z Wami informacjami!
granadziarz06.09.2005 10:36

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
Swirus, jest takie siostrzane forum na którym warto pogrzebać, ale zapodaję ci sznurek do tematu:
http://www.capri.pl/forum/3ecaae92e7dbd#41815fb48eec3
świrus06.09.2005 14:54

Skąd: Żelechów, Tullamore
Od: 2005-04-22
Postów: 340
Dzięki i duży rośnij :D
a_patch06.09.2005 15:22

Skąd: Irlandia/Warmia/Pomorze/Centrum
Od: 2003-11-03
WWW
Postów: 195
jemu juz wystarczy :D,
chociaż tak patrząc na Myszę....
edi08.11.2005 15:26

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
kolektor do Capri 2,6-2,8v6 kosztuje ok.1200zł.....
edi08.11.2005 15:27

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
ten od silników Capri 2,6-2,8v6 miał te same wymiary co 2,0v6 z dzioba?????
cOke08.11.2005 17:52

Od: 2004-12-10
Postów: 10
wymiary nie były takie same, kolektory od wiekszych pojemności miały wieksze przeloty, ale łopatologicznie to załozysz prawie każdy kolektor z v6 koelna i bedzie pasować.
Prawie, bo kolektory od 2.4 / 2.9 / 4.0 maja inaczej szpilki rozmieszczone,
a super hiper extra offenhauser owszem pasuje pod 4 gardzielowca, ale ... pasuje również do 'hamerykańskich' głowic, które maja inaczej poprowadzone kanały, wiec bez głowic dupa.
pozdro
Pająk08.11.2005 18:56

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-30
WWW
Postów: 900
dokładnie, ostatnio na ebayu były głowice hamerykanskie, poszły za 150e 2szt
edi09.11.2005 09:20

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
i po kompocie.......
edi09.11.2005 09:36

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
tylko z drugiej strony w "v6 performance" nie pisali nic o zmianie głowic...Germańskie 2,6-2,8v6 wrzucane były do capri ściąganych do USA,montowane były też w Mustangach (z taką pojemnością to te Mustangi były chyba dla pensjonariuszy domów starców...)..... Ale skoro piszecie,że zmieniali od razu głowice......
granadziarz10.11.2005 07:37

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
Popatrz na zdjęcie tego kolektroa - od razu widać różnicę w kanałach - europejskie Kolny miały kanały dolotowe rozmieszczone symetrycznie mimo poprzekręcanych komór spalania, a w amerykańskich są wyprowadzone tak jak wychodzą zzawory, ale za to wydechowe też są tak wyprowadzone i np 2,8 ma 3 rury wylotowe a nie dwie jak europejski koln.
Co widać na obrazkach:
Gośćczyli co szawby spieprzyli w koelnach, to jankesi jakos tam poprawili :D robiąc inne głowy i dolot na ten sam dół kolonijnego motora
Jeti10.02.2006 18:09

Skąd: Kraków
Od: 2004-09-27
Postów: 187
A czy można wrzucić na blok 2.8 europejskiego Koelna jankeskie głowice + kolektor dolotowy z ichniego 2.8 ?

I czy możnaby ten manewr zastosować na blok od 2.9 EFI ?
granadziarz10.02.2006 20:18

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
Na 2,8 europejski można, bez problemu, natomiast na 2,9 nie. 2,9 ma inaczej poustawiane krzywki na wałku rozrządu, bo ma inną kolejność zaworów. Pomijam różnicę w rozstawach szpilek, bo to się daje ominąć.
Ramboost10.02.2006 23:39

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
[quote:d864b3b135="a_patch"]jemu juz wystarczy :D,
chociaż tak patrząc na Myszę....[/quote:d864b3b135]

Ja to chyba już gdzieś widziałem... :wink:

[odpowiedz]
[1]