Galeria
Taunus TC1 73' 2d sedan
Samochód: | Taunus TC1 73' 2d sedan |
Właściciel: | Stypulek |
Utworzona: | 2014-03-09 18:40 |
Aktualizacja: | 2016-11-26 20:58 |
Witam ponownie!
Zgodnie z obietnicą podsyłam fotki mojego Taunusa.
Taunus TC1 1973. 2 drzwiowy sedan z silnikiem 1.3 OHC 55KM.
Auto zakupiłem od 3go właściciela, który posiadał je od 1980r. Z ciężkim bólem serca, ale zdecydował się na sprzedaż, a szczęśliwym (mam nadzieje) nowym posiadaczem zostałem ja. Wiem, że uprzedziłem kilka osób, które dobijały się z telefonami nawet w trakcie moich oględzin ;).
Blacharsko wydaje się nie być najgorzej. oprócz kilku małych wżerek w kufrze i na prawym przednim błotniku przy drzwiach wydaje się byc zdrowo. Z informacji, których udzielił mi sprzedający, była robiona blacharka i wstawiane blachy na dole dookoła pojazdu (pod przetłoczenie). Niestety to wiązało się z lakierowaniem całej budy i tu zaczynają się schody... bo jakiś partacz chyba wymieszał bazę z bezbarwnym i pomalował lakier metalic na raz... jest matowy, jakby powycierany i ma masę zacieków.
Wnętrze jest raczej w dobrym stanie. Wymieniona została tapicerka przednich foteli na skórzaną (niestety obszyta dość luźno). Reszta w oryginale, oprocz drążka zmiany biegów.
Zawieszenie, z pewnością do wymiany są wszystkie tuleje metalowo gumowe. Niebawem po wizycie na kanale i dokładniejszych oględzinach wyjdzie co jeszcze.
Silnik jest po szlifie wału, wymieniony został jeden tłok. Perkoczą zawory, ale to raczej do regulacji. Nie znam się zbytnio, więc będę musiał zaufać fachowcowi i jemu powierzę to zadanie.
Plany na najbliższą przyszłość:
- pozbyć się instalacji gazowej
- ogarnąć luzy w zawieszeniu
- odpowietrzyć hamulce i ew. zregenerować bębny
Plany ogólne:
- piaskowanie całej budy i lakierowanie na oryginalny odcień lakieru, łącznie z komorą silnika
- obszycie całego wnętrza (tu się waham pomiędzy białym kolorem, a czymś z palety producenta proponowanej do tego modelu, ale także jasny odcień)
- regeneracja oryginalnych felg, z aluminiowymi deklami
- wymiana listew w uszczelce wokół przedniej i tylnej szyby
- wymiana uszczelek drzwi i szyb
- polerowanie elementów aluminiowych nadwozia i silnika
To tak ogólnie, szczegóły wyjdą zapewne w trakcie robót.
A poniżej obiecane fotki:
-------------------------------------------------------------------------------
-Taunus został wypolerowany i odzyskał trochę dawnego blasku.
Niestety lakier, który ktoś nieudolnie próbował położyć nie nadaje się do niczego i finalnie i tak trafi pod piasek. (znalazł się nawet polakierowany komar na środku dachu..)
-Grill został obdrapany z farby i znów lśni na nim nikiel
-Wymienione zostały także zewnętrzne uszczelki szyb zapobiegające ściekaniu wody do drzwi.
-Wyregulowane zawory i wyczyszczony gaźnik
-Wyjęty gaz
-Zlikwidowane kombinacje w elektryce oświetlenia (dawniej taunus miał hak)
Wciąż czekają na wymianę:
-silent bloki na tyle - GOTOWE!
-sprawdzenie co tak szumi w trakcie jazdy ( łożyska tylnych kół albo coś w moście...). Szum zaczyna się przy 25-30 km/h - chetnie poczytam wasze porady!
-alufelgi Ford RS krzyże (w trakcie polerowania i malowania)
--------------------------------------------------------------------------
Silentbloki wymienione. Przegląd podbity! Niestety nie udało się przed Zdworzem, ale to nic. Teraz kręcę kilometry i ciesze się jazdą ;)
Po wstępnych oględzinach szumią zarówno łożyska kół (mają luz osiowy) jak i most. I tu pytanie do was. Gdzie w mazowieckim (najlepiej okolice Żyrardowa) można oddać most do regeneracji i jaki to jest mniej więcej koszt. Wiem, że jest opcja szukania używki, ale chciałbym wskrzesić ten o ile to jeszcze możliwe :)
---------------------------------------------------------------------------
Dziobak dostał nowe buty
Komentarze użytkowników
słowo jakie mi się nasuwa : KOZAK !!! :) Gratuluje
gratulacje Kuba w końcu sprzedał swojego kochanego Taunus ,najgorsze jest to że z mojej okolicy następny Taunus sprzedany już tylko mój został
Bardzo fajny Taunus i wygląda obiecująco. Jedna tylko rada - można powiedzieć tradycyjna. Zrób to, co niezbędne i pojeździj z sezon. Wpadaj na zloty i spotkania, poznasz ludzi, złapiesz tzw. bekcyla. A potem dopiero remont ;)
Dokładnie taki mam plan :) Najpierw prace niezbędne do rejestracji i przeglądu!
Amator ma rację... nabijaj km ile wlezie :) na konkretny remont kiedys przyjdzie czas :)
Zacne auto, co prawda nie przepadam za skośną dechą, ale samo autko jest miodzio.
Co ty gadasz skośna to jest właśnie klimat :) dużo bym dał żeby w moim była taka fabrycznie zamontowana :(
co kto lubi ,mnie skośna decha się nie podoba :)
Skośna deska jest niesamowicie klimatyczna i idealnie pasuje do dziobaka. Ale to moje zdanie :)
No to mamy 2x2d i 2xcoupe w podobnych konfiguracjach i kolorach!
Czy ktoś z Was potrafi rozkodować z tabliczki pole C (Typ pojazdu?)
wedle instrukcji z tej strony powinno tam być, któreś z poniższych:
S- Base
D- L
P- XL
G-GT
E- EXL
A ja mam:
GBTK
mam ten sam dylemat w miejscu Typ mam symbol GBTK a moja wersja to XL
A ja dla odmiany mam wersje L. I bądź tu czlowieku mądry;)
ale super się prezentuje na tych kołach
A dzięki, dzięki. Dostał troche agresora ;)
szkoda że Taunus już nie ma w Sieradzu czasami go spotykałem na drodze
Taunus żyje ,może jakieś nowe zdjęcia
[Dodaj komentarz]